Expert Movement



Veelgestelde vragen

Sportpodotherapie

  • Wat moet ik meenemen bij een bezoek aan Expert Movement Sportpodotherapie?
    • Identiteitsbewijs
    • Pasje zorgverzekering indien aanvullend verzekerd.
    • Medicijnlijst indien van toepassing.
    • Neem liever ‘teveel’ dan ‘te weinig’ schoenen mee, zodat de podotherapeut een goed beeld kan krijgen en een goed advies kan geven. Denk hierbij aan werkschoenen, sportschoenen en dagelijkse schoenen.  Zowel gedragen als nieuwe schoenen mag je meenemen.
    • Een sportbroekje en sporttop. We moeten jouw lichaam goed kunnen onderzoeken.
    • Pinpas. Om de administratieve lasten tot een minimum te beperken, dien je na afloop van het bezoek de factuur te voldoen via een betaalautomaat. Uit veiligheidsoverwegingen is het niet mogelijk om contant te betalen.
  • Hoe vaak moet ik op controle komen?

    Voor volwassenen is het advies om jaarlijks op controle te komen om zowel de stand van het lichaam en de conditie van de BORGinsole te controleren. Kinderen en cliënten met een verhoogd medisch risico (bijvoorbeeld reuma), worden meestal 2 keer per jaar gecontroleerd. Indien je een pijnklacht of blessure hebt of er is een probleem met de BORGinsole, dan is het verstandig eerder een afspraak te maken.

  • Hoe maak ik mijn BORGinsole schoon?

    Je kunt de BORGinsole schoonmaken met een vochtige doek en wat zachte zeep. De BORGinsole kunnen ook in de wasmachine gewassen worden op maximaal 40 graden, het beste in een waszakje. De BORGinsole kunnen niet tegen hoge temperaturen vanuit een andere bron dan het lichaam. De warmte van de voeten in de schoenen is geen probleem, maar de BORGinsole mogen niet in de wasdroger, niet blootgesteld worden aan de zon of op of nabij een verwarming te drogen worden gelegd. Als je een schoenendroger gebruikt, haal dan de BORGinsole er eerst uit.

    Het beste is om ze even met een handdoek af te drogen; dan kan je ze 10 minuten later alweer gebruiken!

  • Mijn hulpmiddel (BORGinsole, orthese, nagelbeugel) is beschadigd. Wat nu?

    Probeer niet zelf een reparatie uit te voeren. De podotherapeut beschikt over de juiste materialen indien het hulpmiddel gerepareerd kunnen worden.

    Neem contact met ons op via e-mail of telefoon zodat we jouw hulpmiddel zo snel mogelijk kunnen repareren.

  • Ik draag sinds kort BORGinsole en ik heb er last van. Wat nu?

    Zoals besproken is een wenperiode van 3 weken gebruikelijk. Dit betekent dat je na 3 weken de BORGinsole probleemloos de hele dag moet kunnen dragen. Tot die tijd is het verstandig de BORGinsole niet langer te dragen dan prettig is. Ze mogen geen pijn of hinder veroorzaken. Indien dit toch het geval is, verwijder de BORGinsole uit de schoenen en draag ze de rest van die dag niet meer. De volgende dag begin je opnieuw met dragen, totdat het niet meer prettig voelt. Doet zich een probleem voor dat hier niet beschreven is, aarzel dan niet om contact op te nemen.

  • Ik ben verhinderd en ik kan niet op mijn afspraak komen. Wat nu?

    Je kunt je afspraak uiterlijk 24 uur van tevoren annuleren door de bevestigingsmail van de afspraak te beantwoorden/reply (info@expertmovement.nl). Ook kun je telefonisch annuleren via 0228 – 726 911. Indien je oproep niet beantwoord wordt, spreek dan je bericht in.

    Expert Movement (Sport-) Podotherapie behoudt zich het recht voor om een niet tijdig geannuleerde afspraak in rekening te brengen. Je ontvangt dan een ‘verzuimnota’.

    Uiteraard brengen wij geen verzuimnota in rekening als je door ziekte of quarantaine de afspraak niet na kunt komen.

  • Ik heb een klacht over de praktijk of de behandeling. Wat kan ik doen?

    Mocht je niet tevreden zijn over de behandeling of de praktijk, dan verzoeken wij je dit kenbaar te maken bij Expert Movement Sportpodotherapie. Dit kan schriftelijk of via e-mail. Samen bespreken we de klacht en bekijken we of we tot een bevredigende oplossing kunnen komen. Wanneer dit niet lukt, dan kun je terecht bij het Klachtenloket Paramedici. De beroepsvereniging van podotherapeuten, de NVvP, heeft hier informatie beschikbaar over het indienen van een klacht.

  • Waar vind ik de Algmene Voorwaarden?

    Klik hier voor de Algemene Voorwaarden.

  • Ik wil mijn ervaringen over de behandeling/praktijk delen met anderen. Hoe kan ik dat doen?

    Alle zorgverleners in Nederland kunnen beoordeeld worden via Zorgkaart Nederland. Dit is een initiatief van de Patiëntenfederatie Nederland. Je helpt wellicht andere mensen om wel of niet te kiezen voor een bepaalde zorgverlener. En ook voor de zorgverlener is het nuttig om feed back te krijgen. De beoordeling die je plaatst is anoniem. Klik hier om Expert Movement (Sport-) Podotherapie te beoordelen. Alvast bedankt voor de moeite!

  • Testimonials; hoe wordt Expert Movement gemiddeld beoordeeld?

    Hier kunt u alle beoordelingen over Expert Movement (Sport-) Podotherapie op Zorgkaart Nederland lezen.

  • Ik wil een extra paar BORGinsole. Hoe kan ik deze bestellen?

    Als je een identiek paar BORGinsole wil hebben, dan kan je deze via e-mail bestellen of telefonisch. Het is niet nodig om daarvoor een afspraak te maken.

    Zijn je huidige zolen ouder dan 2 jaar? Of heb je (nieuwe) klachten? Dan is het wel verstandig om eerst een afspraak voor controle te maken. Dat kan gemakkelijk via de online agenda.

Financieel

  • Zijn er kosten verbonden aan een niet nagekomen afspraak?

    Expert Movement Sportpodotherapie behoudt zich het recht voor om een niet tijdig geannuleerde afspraak in rekening te brengen. Je ontvangt dan een ‘verzuimnota’.

    Uiteraard brengen wij geen verzuimnota in rekening als je door ziekte of quarantaine de afspraak niet na kunt komen.

  • Hoe betaal ik het consult en/of de hulpmiddelen (bijvoorbeeld zolen)?

    Na afloop van het bezoek aan de podotherapeut ontvangt je de factuur per e-mail of wordt de factuur direct uitgeprint en kan je de kosten per pin voldoen. Het is niet mogelijk om de factuur achteraf te betalen. Expert Movement Sportpodotherapie accepteert ook Apple Pay.

  • Waarom dienen jullie de nota niet rechtstreeks in bij mijn zorgverzekeraar?

    Wanneer een zorgverlener de nota rechtstreeks in wil dienen bij een zorgverzekeraar, is het noodzakelijk dat wij een contract met die verzekeraar af te sluiten. In deze contracten zijn vaak veel eisen opgenomen die ervoor zorgen dat de administratieve handelingen enorm toenemen. Dit leidt bij veel zorgverleners tot frustraties omdat er op die manier steeds minder tijd over blijft om een cliënt goed van dienst te kunnen zijn.

    We begrijpen dat de gevolgen van deze beslissing voor jou als cliënt een extra handeling oplevert; namelijk dat je de nota zelf moet indienen.

    Toch hopen we dat je begrip het voor ons standpunt hierin; het uiteindelijke doel is om goede en zinnige zorg te leveren waar jij echt wat aan hebt.

    Uiteraard voldoet Expert Movement Sportpodotherapie aan alle eisen op het gebied van kwaliteit en registratie: lid van de Nederlandse Vereniging van Podotherapeuten (NVvP lidnummer 10914) en ingeschreven in het Kwaliteitsregister Paramedici (KP registratienummer 9912500296). Hierdoor neemt de verzekeraar jouw nota gewoon in behandeling.

  • Komt mijn factuur voor vergoeding in aanmerking?

    Dit hangt af van het type zorgverzekering. Podotherapie zit niet in de basisverzekering. In de polisvoorwaarden van je aanvullende verzekering kun je nakijken of de factuur voor vergoeding in aanmerking komt. Via de website van de Nederlandse Vereniging voor Podotherapie kan je een indicatie krijgen van de verzekerde bedragen bij de diverse maatschappijen.

    Expert Movement Sportpodotherapie voldoet aan alle eisen op het gebied van kwaliteit en registratie: lid van de Nederlandse Vereniging van Podotherapeuten (NVvP lidnummer 10914) en ingeschreven in het Kwaliteitsregister Paramedici (KP registratienummer 9912500296).

  • Heb ik een verwijsbrief van mijn arts nodig?

    In de meeste gevallen is er geen verwijsbrief van de behandelend arts nodig om een podotherapeut te bezoeken. Er zijn enkele uitzonderingen:

    – sommige verzekeraars stellen wel de eis dat je een verwijsbrief hebt en deze eis kan jaarlijks veranderen. Raadpleeg voor actuele informatie de polisvoorwaarden van je zorgverzekering.

    – als er sprake is van een ‘rode vlag’. Een rode vlag houdt in dat er iets in jouw voorgeschiedenis heeft plaatsgevonden wat het toch noodzakelijk maakt dat je een verwijsbrief nodig hebt. Bijvoorbeeld als je kanker hebt of hebt gehad, dan is het altijd noodzakelijk dat jouw behandelend arts je een verwijzing geeft. De behandelend arts kan namelijk het beste inschatten of podotherapie in jouw situatie wel geschikt is. Tijdens het bezoek bespreken we of er sprake is van een dergelijke situatie. Mocht dit het geval zijn, kan een eventuele behandeling opgestart worden nadat de behandelend arts de verwijzing heeft gegeven.

  • Accepteren jullie Apple Pay?

    De betaalautomaat van Expert Movement Sportpodotherapie is geschikt voor Apple Pay. Klik hier om te zien hoe Apple Pay werkt.

  • De factuur zou gemaild worden. Ik heb hem niet ontvangen. Hoe kan dat?

    Helaas komt het af en toe voor dat een e-mail niet in je ‘postvak in’ of ‘inbox’ komt. Het mailprogramma ziet de mail dan als ‘reclame’ en plaatst de mail met de factuur in het postvak ‘ongewenste e-mail’, ‘reclame’ of ‘spam’.

    Controleer of de e-mail met de factuur in ‘ongewenste e-mail’, ‘reclame’ of ‘spam’ zit. Als dat het geval is, kan je het e-mail adres van de afzender (Expert Movement) toevoegen aan je ‘contactpersonen’ of ‘adresboek’. Meestal zorgt dit ervoor dat toekomstige e-mail direct in je ‘postvak in’ of ‘inbox’ komt.

    Blijft de factuur onvindbaar? Neem dan even contact op via e-mail of telefoon, dan krijg je de factuur alsnog toegestuurd.

Praktisch

  • Waar kan ik parkeren?

    Voor (Oosterwijzend) en naast (Zuiderwijzend) het pand zijn parkeerplaatsen voor bezoekers van Expert Movement Sport Podotherapie aanwezig. Parkeren is gratis. Tevens is er een fietsenstalling aanwezig.

  • Is Expert Movement te bereiken met het openbaar vervoer?

    Station Hoogkarspel ligt op 12 minuten lopen. De dichtstbijzijnde bushalte is ‘Station Hoogkarspel’ (Connexxion Buurtbus 412).

  • Is Expert Movement Sportpodotherapie toegankelijk voor minder validen?

    Ja, Expert Movement Sportpodotherapie is toegankelijk voor minder validen. Er is voldoende ruimte om te manoeuvreren met een rolstoel of scootmobiel. Daarnaast beschikken we over een mindervaliden toilet.

  • Mijn afspraak kan niet doorgaan. Wat nu?

    Je kunt je afspraak uiterlijk 24 uur van tevoren annuleren door de bevestigingsmail van de afspraak te beantwoorden/’reply’ (info@expertmovement.nl). Ook kan er telefonisch geannuleerd worden via 0228 – 726 911. Indien de oproep niet beantwoord wordt, spreek dan je bericht in.

    Expert Movement Sportpodotherapie behoudt zich het recht voor om een niet tijdig geannuleerde afspraak in rekening te brengen. U ontvangt dan een ‘verzuimnota’.

    Uiteraard brengen wij geen verzuimnota in rekening als je door ziekte of quarantaine de afspraak niet na kunt komen.

  • Ik heb geen afspraakherinnering gehad. Hoe kan dat?

    Helaas komt het af en toe voor dat een e-mail niet in je ‘postvak in’ of ‘inbox’ komt. Het mailprogramma ziet de mail dan als ‘reclame’ en plaatst de mail met de factuur in het postvak ‘ongewenste e-mail’, ‘reclame’ of ‘spam’.

    Controleer of de e-mail met de afspraakherinnering in ‘ongewenste e-mail’, ‘reclame’ of ‘spam’ zit. Als dat het geval is, kan je het e-mail adres van de afzender (Expert Movement) toevoegen aan je ‘contactpersonen’ of ‘adresboek’. Meestal zorgt dit ervoor dat toekomstige e-mail direct in je ‘postvak in’ of ‘inbox’ komt.

  • Wat zijn de openingstijden?

    Dinsdag tot en met vrijdag zijn wij geopend van 9.00 uur tot 17.00 uur.

    Wij werken uitsluitend op afspraak.

    Binnen deze tijden kunt u ook materialen afgeven en ophalen uit de kluis.

  • Kunnen de BORGinsole ook opgestuurd worden?

    Als u voor de eerste keer BORGinsole gaat dragen, controleren wij tijdens het ‘zolen afleverconsult’ of u goed op de zolen staat, controleren wij de door u meegebrachte schoenen en slijpen wij de BORGinsole perfect in de geschikt bevonden schoenen. Tevens krijgt u uitleg over hoe u met de zolen om moet gaan en wordt er een vervolgafspraak/oproep gemaakt.

    Woont u meer dan 45 minuten bij ons vandaan en wilt u de zolen graag opgestuurd hebben? 

    Zorg dan dat u de desbetreffende schoenen bij ons achter kunt laten na het consult. Zodra wij de zolen dan in huis hebben, slijpen wij ze passend in de schoenen. De schoenen, zolen en een gebruiksaanwijzing worden in een stevige verzenddoos aangetekend naar u verstuurd. Tevens ontvangt u een link naar een YouTube filmpje waarin wij nog aanvullende informatie geven. En als u toch nog vragen heeft, kunt u ons natuurlijk altijd mailen of bellen.

    De extra kosten hiervoor zijn € 15,- exclusief het afleveringsconsult.